עדכונים לגבי בית הספר,

שיקום בשנה הבאה במוסד החינוכי, בבית אלפא / יונת יהלום

 

 נתבקשתי לתת סקירה קצרה, על הנעשה מאחורי הקלעים, לקראת הקמת ביה"ס החדש.

 אינני דוברת של המועצה או של משרד החינוך, אלא אמא מעורבת, באופן חלקי בלבד,
 בשלב הסופי של הקמת ביה"ס.
 אני מזמינה אנשי-חינוך, הורים ומובילים, לתקן ולהוסיף לדברי.

 

 אז למה בית-ספר חדש?

 בגלל שבתי הספר השכנים שלנו במסילות ובעין חרוד, לא יכולים לקלוט
 עוד תלמידים משנת הלימודים הקרובה, המועצה האזורית "גלבוע" החליטה להקים בית-ספר יסודי
 במתחם המוסד החינוכי שלנו.

 מיקום בית-ספר עבור כתות ז'-י"ב עדיין לא ברור. יש סיכוי קטן, שכתות ההמשך
 יקומו ליד בית-הספר היסודי החדש.
 אך השאיפה של ראש המועצה, היא להקים בית-ספר אזורי גדול דווקא ליד "סקי בגלבוע".   
 עוד חזון למועד...

 מבנה בית הספר:

 על-פי התוכנית, יוקם קמפוס גדול, שיהיה מורכב משלוש כתות לכל שכבה,

 כשלכל שכבה אזור אינטימי שלה, גם בפנים וגם בחצר האחורית.

 המסדרונות ואזורי-המעבר בין השכבות יהיו מקורים.

 לא מתוכנן אולם-ספורט או רחבה, המיועדת לכך. אין אפשרות להשתמש

 באולם הספורט או במסלול הריצה שלידו,
 כיוון שהם נמצאים בתוך מתחם הקליטה, ואין להפריע למנוחת השכנים.

 אולמות-ספורט מוקמים בדרך-כלל עבור חטיבות ביניים, ולא עבור בתי ספר יסודיים.

 מבנה בית הספר תוכנן כך, שיתאים לשיטות הוראה שונות ומגוונות,

 והוא אמור לזמן כלים טכנולוגיים ביחד עם מודעות לסביבה החקלאית, בה הוא יקום.

 חזון בית-הספר הוגדר על-ידי אנשי אגף החינוך במועצה, בשיתוף עם צוות ההיגוי,

 שהורכב מאנשי-חינוך והורים.

 כעת, נותר רק לקוות, שהצוות החינוכי ומוביליו, ידעו לנצל באופן מושכל את יתרונות מבנה ביה"ס,
 החקלאות והטבע שמקיפים אותו.

 בית ספר צומח:

 בית הספר יתחיל עם קצת פחות מ-60 תלמידים, שיתחלקו לשתי כיתות.

 הוא יתן מענה לקיבוצים בית-אלפא, חפצי-בה ובית השיטה. המועצה מנסה למשוך עוד שני ישובים,

 שיחנכו בביה"ס החדש את ילדיהם בעוד כשנתיים.

 בהמשך, תלמידי כתה א' של שנה"ל הקרובה, יעלו לכתה ב', ובמקומם יכנסו בוגרי הגנים.

 כך, משנה לשנה יצמח ביה"ס.

 כיוון, שמשרד החינוך בונה בשיטת הפעימות –

 בתחילת קיומו, יבָּנו עבור ביה"ס רק הכתות עבור שכבות א' וב'. במהלך שנת הלימודים
 של שכבות א' וב', יקימו את כתות ג'-ד'. רק כאשר יתחילו לאייש את המבנה שכבות ג'-ד',
 יתחילו בבניית כתות ה'-ו'.

 מכך משתמע, ששכבת א' של שנה"ל הקרובה תלמד שש שנים באתר-בניה.

 הובטח לנו, שפעולות מרעישות, כגון קידוח, יתקיימו רק לאחר סיום יום-הלימודים, כדי לא להפריע למהלך
 התקין של השיעורים.

 לגבי הצוות החנוכי:

 הצוות החינוכי יתהווה בהקדם, ויכלול, כרגע, מנהל/ת ומורים עבור כתות א' בלבד.

 מן הסתם, ישנה מגבלה למספר מקצועות-הלימוד בתחום ההעשרה, שניתן להקצות עבור שכבה
 של שתי כתות בלבד.  נקווה ליום-לימודים מעניין ומגוון, ככל שניתן.

 תקציבים ומתקנים עבור ביה"ס הזמני:

 ביה"ס החדש יקום עם תִקצוּב ממשרד החינוך והמועצה.

 כיוון שהמועצה קיבלה אישור לתחילת בניה רק בעוד שנתיים, שנה"ל הקרובה תִפַּתח בכתות זמניות,
 באחריות המועצה בלבד. אין תקצוב עודף, ואין מותרות. נקבל אך ורק את המינימום
 לקיום שנת-לימודים אחת, עם תנאים בסיסיים, הכוללים: שתי כתות, מזגנים, שירותים,
 כיורים וחצר קטנה מסביב למבנה הכתות.

 הכתות הזמניות יקומו במבנה אחד, שנמצא ליד שער-ההסעות הישן של "המוסד", מול "הנגררים".

 גדר תפריד בין שטח הכתות לבין מתחם-הקליטה.

 בקשה לתרומות

 אי-לכך, ובהתאם לזאת. אפשר להסיק מן הנאמר עד כה, שאין לנו מתקנים או אביזרי-לימוד לשנה"ל הקרובה.
 גם לא ספריה, משחקים וכו'.

 כדי שההפסקות בין השיעורים יהיו נעימות ומעניינות, וכדי שיהיה מה לעשות גם בחוץ וגם בפנים –
 נשמח לתרומות.
 פרטים לגבי מועד ריכוז התרומות ומיקום לכך, אפשר לברר אצלי.

 אז מה נחוץ לנו?

  •  ספרים המתאימים לבית-ספר יסודי, ולא רק לכתה א'. גם ספרים שילדי-גן קוראים, יכולים להתאים לכתה א'.
  •  עזרי-לימוד, כגון גלובוס, מפות, תמונות וציורים הקשורים ללוח-השנה העברי ולעונות השנה, תמונות לנוי,   חומרי-אומנות וכו'. משחקי-קופסה. צעצועים.
  •  לחצר בחוץ: גרוטאות, סככות, צליות, ארגזי-עץ או פלסטיק לשימוש בחצר-הגרוטאות, כלי-קיבול,
     מסננות, תבניות לעוגות וכו'.
  •  אביזרי פנאי וספורט. (כדורים, משחקי-חוץ של פעם, דלגיות, קביים, גולות... כיד הדמיון הטובה עליכם).

 בתודה מראש,

 הורי ביה"ס החדש וצוות ההיגוי.

 

 חזרה לדף הבית

תגובות   

+2 #4 יונת 2018-06-22 06:20
"אז מה הפתרון לפעילות גופנית? שעורי ספורט? יעשו בתוך הכיתות? זה נראה חבל בעייני. זה הוא הגיל שהילדים עוד נהנים משעורי הספורט".
תשובה לנטלי:
רק אם תקום חטיבת ביניים, יקימו אולם ספורט, בשיתוף עם מפעל הפיס. קפיצות ומשחקים אפשר לקיים בחללים הסגורים של ביה"ס ובחצר בחוץ. ריצות אפשר בשדות, אם נהלי הבטיחות מאפשרים זאת.
בכתות הזמניות אין מקום לפעילות גופנית. כולי תקווה שהן באמת תהינה זמניות לשנה אחת בלבד.
ציטוט
0 #3 נטלי 2018-06-21 09:02
אז מה הפתרון לפעילות גופנית? שעורי ספורט? יעשו בתוך הכיתות? זה נראה חבל בעייני. זה הוא הגיל שהילדים עוד נהנים משעורי הספורט
ציטוט
0 #2 יונת 2018-06-20 05:51
ביקשנו מראש המועצה להסדיר חצייה בטוחה של ילדי בית אלפא וחפצי-בה לכיוון המוסד.
בתגובתו, הוא אמר שמשמרות בטיחות יעמדו משני צידי הכביש בשעות המועדות, בדיוק כפי שנהוג בכל הערים בארץ.
הוא סייג את דבריו, בכך שאם זה לא יהיה מספיק, הוא יארגן לנו הסעות הלוך וחזור.
כעבור מספר שבועות הודיעו לנו שקיבלנו הסעות.
אינני יודעת, אם משמעות הדבר, שהסעות הן פתרון זמני, או שיבנה גשר להולכי-רגל, כפי שנאמר באחת מהפגישה בין המועצה להורים.
נשמח לשמוע עדכון מהנהלת הקיבוץ, שמן הסתם, נמצאת בקשר עם המועצה.
ציטוט
-2 #1 גידי יהלום 2018-06-19 15:14
בלי קשר לקרבה המשפחתית, ביני לבין יונת.
העיכובים בבניית ביה"ס נותנים לנו מרווח זמן נוסף, לטיפול בעניין הכביש. כזכור, הצעתי לפעול לביטולו של הכביש, המפריד בין הקיבוץ והמוסד, כדי למנוע תאונות מיותרות (אבל צפויות). גם הגשתי הצעה טכנית מפורטת. עד היום לא זכיתי לשום התייחסות מבעלי התפקידים הרלבנטיים. יתכן שאחרי התאונה הראשונה, הם ינסו לגרד הסברים למחדליהם. אני מתכוון למרכז ועדת התכנון, למנהלת הקהילה וליו"ר ועד ההנהלה. אני שב ומניח את הצעתי על שולחנו של השילוש הקדוש הזה.
ציטוט

הוסף תגובה

קוד אבטחה
רענן